Show menu

Beställnings FAQ

Beställningar & leverans

  • När skickas min beställning?

    Din beställning kommer att levereras samma dag vi får din betalning, på villkoren att den beställda produkten finns i lager och att den adress du angivit är korrekt. Om produkten inte finns i lager får du ett meddelande via e-post. Ditt beställningsnummer kan användas för att söka statusen på din beställning när som helst.

  • Hur lång tid tar det för min beställning att komma fram?

    Vår distributionscentral ligger i Amsterdam, Nederländerna. En leverans till länder i Europa tar normalt 3-6 dagar. Transporter inom Nederländerna eller till grannländerna kan ta 1 till 3 dagar.

  • Jag har inte mottagit min beställning än, vad nu?

    Om du inte har fått din förväntade order inom den beräknade leveranstiden som nämns på hemsidan, få inte panik! Ha tålamod och vänta ett par dagar, då brevbärare i vissa länder inte alltid håller sig till sina löften. Tänk också på att (offentliga) helgdagar kan orsaka förseningar. Naturligtvis kan du också besöka ditt lokala postkontor och informera om ditt paket har levererats till din grannes hus.

  • Kan jag avbryta min beställning?

    Ja, du kan avbryta din beställning genom att kontakta oss. Om beställningen redan har levererats, kan du returnera den till oss och du kommer att återbetalas. Observera att i detta fall, fraktkostnader för returfrakten återbetalas ej.

Betalningar

  • Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?

    Vi erbjuder flera betalningsalternativ. Vi accepterar överföringar till en av våra bankkonton, betalning med kreditkort, postväxlar och checkar. Holländare, Belgier och Spanjorer kan även beställa med Cash on Delivery och betala brevbäraren när paketet anländer. För mer information se den mer detaljerade betalningsinformationen.

  • Hur lång tid tar betalningsprocessen?

    Detta beror på betalningsmetoden. Kreditkortsbetalningar hanteras nästan omedelbart, medan andra metoder såsom en banköverföring och kontantbetalning kräver att vi manuellt kontrollerar och godkänner din betalning. För att säkerställa snabb behandling, vänligen inkludera alltid ditt fullständiga namn och beställningsnummer med din betalning.

Service

Integritet

  • Är paketen diskreta?

    Ja. Alla beställningar skickas i generiska förpackningar eller kuvert, utan VapoShop logotyp eller namn. De kommer bara att visa vårt logistikföretags namn, din adress och en returadress.

  • Är mina personuppgifter säkra?

    VapoShop använder en egen säker databas för att lagra kundinformation såsom namn, adress och orderhistorik. Denna information används enbart av VapoShop teamet och vår postservice för att leverera din beställning och säkerställa korrekt service. Vi behandlar all integritetskänslig information konfidentiellt och kommer aldrig dela din information med en tredje part.

    Vi erbjuder möjligheten att göra en beställning utan att skapa ett konto, där vi bara lagrar den information som behövs för leveransen.

  • Använder er hemsida cookies?

    Ja. Liksom de flesta nätbutiker, kräver VapoShop användningen av cookies för ett antal grundläggande webbplatsfunktioner som kundvagnen. Utan cookies skulle vissa delar av vår webbplats inte fungera korrekt. Vi använder även cookies för att övervaka trafiken på webbplatsen. Denna information används enbart för att förbättra vår service till dig och är inte avsedd att bryta din integritet på något sätt. Vi behandlar all integritetskänslig information konfidentiellt och kommer aldrig dela din information med en tredje part.

Andra frågor

Kan du inte hitta svaret på din fråga i FAQ ovanför? Tveka inte på att kontakta oss via vårt kontaktformulär.

Åldersverifiering

Du måste vara 18 år eller äldre för att besöka VapoShop-webbplatsen.